Optocht Koningsdag 2020

Er komt toch een optocht op Koningsdag dit jaar! De allereerste online optocht van Nederland, en jij kunt daar aan meedoen! Dit kun je alleen doen, maar het is ook leuk om dit samen met anderen te doen. Bedenk een leuk thema waar je mee aan de slag wilt gaan; dieren, sprookjes, favoriete muziek. En voor jongeren en volwassenen: de 1,5 meter samenleving, Putten herdenkt de bevrijding van 75 jaar geleden, een favoriete Netflix serie alles wat je op dit moment bezig houdt. Maar ook gewoon heel goed versierd zonder thema kan ! Gebruik je fiets, step, skelter, rolschaatsen, skateboard, bakfiets, fietskar, kruiwagen: alles waar je mee kunt rijden of lopen. En we hebben ook muzikanten nodig in onze online optocht ! Iedereen met een instrument is van harte welkom. Zingen mag natuurlijk ook.

En dan komt het filmpje. Vraag iemand om een filmpje te maken van maximaal 5 seconden, waarin je van links naar rechts loopt (of rijdt) alsof je in de optocht meeloopt en vergeet niet halverwege naar de camera te kijken. Ben je met meer ? Zorg dan voor 1,5 meter afstand.

Stuur het filmpje zo snel mogelijk, maar vóór vrijdag 24 april 12:00 uur naar optochtkoningsdag@hotmail.com.  Zet er je naam bij, je emailadres en telefoonnummer en eventueel je school of vereniging. Wij maken de optocht en jij zit erin ! Natuurlijk is er een jury en zijn er mooie prijzen te winnen.

Op 27 april om 10:15 uur zal de Online Optocht te zien zijn op Youtube onder de naam Online Optocht Koningsdag 2020 Putten. Op deze manier kan iedereen van de optocht genieten, zo vaak als je wilt !

Veel plezier en maak er iets moois van!

Yara Maarseveen en het bestuur van de Oranjevereniging Putten