Vandaag hebben we als eerste gemeente in Nederland een online optocht voor Koningsdag in Putten gepresenteerd. Namens de Oranjevereniging Putten en Yara Maarseveen willen we alle inzenders wáánzinnig bedanken voor hun inspanningen, meer dan 200!! inzendingen hebben we mogen ontvangen. Wat hebben we ons prachtige dorp weer “even” op de kaart gezet, we zijn hier enorm trots op! Ook bij onze rondjes Putten zagen we de warme saamhorigheid en de creativiteit overal weer de kop op steken, een gevoel van emotie en ontroering vloog ons vandaag behoorlijk aan.

Vooraf hadden we onszelf al voorgenomen geen volgorde in de prijswinnaars te bepalen. Er zijn een vijftal inzendingen die ons op vielen, inzendingen waar we om gelachen hebben of met bewondering en emotie naar gekeken hebben. Daarmee doen we alle andere filmpjes absoluut onrecht aan, eigenlijk is elke inzender een winnaar.

De volgende 5 inzendingen hebben wij – in willekeurige volgorde –  als prijswinnaars geselecteerd:

• Suus van der Kolk met haar Delftsblauwe fiets
  • Het Kindcentrum Putten
  • De Koeienkar van de familie Bouw (ingeleverd via PCB Hoef)
  • Lieke Roest met het thema “Blij blij, 11 mei is de juf er weer voor mij” (via de Pelikaan)
  • Het LEGO filmpje over Putten herdenkt van de familie Kleiman ( eveneens via PCB Hoef)

In de loop van de komende twee weken ontvangen de prijswinnaars een passende prijs met dank aan Electroworld, Chicky’s en Bruna die een bijdrage hebben geleverd. De wisselbeker blijft dit jaar bij de winnaar van vorig jaar.

Dank allemaal voor deze dag en laten we ons nu al voornemen dat we er in 2021 een superfeest van gaan maken met een record aantal praalwagens en individuele deelnemers.

Compliment voor Putten namens het bestuur van de Oranjevereniging.