Programma Koningsdag 2021

Vlaggen en versieren ! Het bestuur van de Oranjevereniging Putten nodigt iedereen uit de vlag uit te hangen en huis en tuin oranje te versieren. De jury van de optocht rijdt rond en de mooiste en origineelste huizen krijgen een prijs !

09:55 uur

Opening van Koningsdag 2021 door de burgemeester en de voorzitter van de Oranjevereniging, met o.a. het Wilhelmus en het hijsen van de vlag en met medewerking van Excelsior, Scouting Putten, Gijs Evers en de Veluwsche Sanghertjes en dorpsdichter Pieter van Heiningen. Dit programmaonderdeel wordt gestreamed en kunt u rechtstreeks volgen via:

10:15 uur

Er wordt op feestelijke wijze gebak bij o.a. de bewoners en verzorgenden van onze drie tehuizen (Elim, de Schauw en Norschoten) bezorgd. Volg ons !

10:30-11:15 uur

Live concert vanuit de Oude Kerk met bekende Vaderlandse liederen.  Het concert wordt gestreamd en live uitgezonden via de hierboven genoemde kanalen en via het YouTube kanaal van Hervormd Putten en de website van Hervormd Putten. Aan deze uitzending werken mee: Marieke Booy (viool), Martine v.d. Hazel (zang), Gellius Kaars Sijpesteijn (trompet & bugel), Arjan Kok (orgel), Gerald Stoffer (accordeon & trompet), Jaap Stoffer (gitaar & cajon) en Roelof Tadema (zang).

13:00 uur

Officiële start van de Oranje wandelpuzzeltocht en de Oranje Fietstocht, georganiseerd door de Oranjevereniging in samenwerking met de VVV. U kunt de tochten maken wanneer het u het beste uitkomt. Geschikt voor iedereen en met leuke prijzen ! Op Koningsdag starten we vanaf het mooie nieuwe plein vóór de VVV.  Kijk voor meer informatie over de routes op www.vvvputten.nl/koningsdag

14:00-14:45 uur

Poppentheater het Apenstaartje speelt speciaal voor de Puttense kinderen vanaf drie jaar o Blup oO. Een heerlijke voorstelling (te volgen via de stream) waarin Guppie samen met zijn opa op zoek gaat naar Regenboog, de mooiste vis van de zee.

16:00 uur

Het Oranjeconcert 2021. Dit mag u niet missen: de Puttense streamers !!! . Met medewerking van: Nedneed, DJ Patrick, Noah en Excelsior.

Tevens laten we ons verrassen door een optreden van Julia Luijk, Iris Doppenberg, Rhona Luiting, Anne Fleur van den Heuvel, Sjanieke van Driel, Julia de Mots, Femke de Ruiter en Rozemarijn van Ooijen.

Circa 16:45 uur

Afsluiting met samenvatting van de leukste beelden van de dag en een afsluitend woord door de heer H. Lambooij