Programma Alternatieve Koningsdag 2020

Programma Alternatieve Koningsdag Putten 2020

Natuurlijk wordt ook Koningsdag totaal anders dan andere jaren. Maar Koningsdag niet vieren: dat is pas een gemiste kans ! Geen uitbundig feest dus, maar wel een dag die we samen vieren, hoe dan ook ! Een dag om ons verbonden te voelen en daar kan dit programma aan bijdragen.

De Oranjevereniging nodigt iedereen in Putten uit om na zonsopgang in ieder geval de rood wit blauwe vlag uit te hangen. Maar het zou een prachtig teken van saamhorigheid zijn wanneer huizen en straten oranje zouden kleuren en we juichen meer versiering daarom van harte toe !

09.45-10.00      We scharen ons achter de oproep van de Oranjebond aan alle kerken om hun klokken te luiden

10.00               De EO zendt de Nationale Aubade uit, georganiseerd door de Oranjebond i.s.m. het Koninklijk Concertgebouworkest . Iedereen wordt uitgenodigd vanuit deuropeningen en balkons het Wilhelmus mee te zingen of te spelen.

10.15               De heer Lambooij, Burgemeester van Putten opent traditiegetrouw Koningsdag en u kunt dit volgen op de website van de Gemeente Putten en op de website van de Oranjevereniging Putten

10.30               Vanaf dit tijdstip kan iedereen genieten van de online optocht, die te zien is op You tube. Iedereen heeft de kans gehad om een kort filmpje op te sturen waarin ze verkleed zijn zoals op Koningsdag. Die trekken aan u voorbij alsof het een optocht is !

10.30               Met als thema “Koningsdag – Verbonden met elkaar” zendt de Kerkomroep Hervormd Putten mooie oude liederen uit. Dit wordt uitgezonden via www.hervormdputten.nl/kerkdiensten/kerkdienstenrooster en via Youtube Kerkomroep Hervormd Putten.

10.30               Rond hetzelfde tijdstip worden er in de Schauw, Elim en Norschoten Oranje lekkernijen uitgedeeld voor bij de koffie, een cadeautje en een hart onder de riem van de Oranjevereniging voor alle bewoners die al te lang verstoken zijn van bezoek en alle medewerkers die enorm hun best doen om de bewoners gezond en opgewekt te houden.

10:30               Check ook de website van de Oranjevereniging voor Koningsdag puzzels, kleurplaten, spelletjes en leuke ideeën om te schminken

10.30               Berenjacht: voor de gelegenheid vragen we om alle beren te voorzien van een oranje kroon. Hier vind je een patroon voor een uitknipkroon.

11.00               De liefhebbers kunnen bij de NOS een compilatie van Koningsdagen zien.

16.00               Nationale toost: we heffen het glas op verbondenheid en tegen eenzaamheid. Zie ook: www.nationaletoost.nl

Er worden mogelijk nog extra activiteiten toegevoegd komende week. Bijvoorbeeld een digitale kleedjesmarkt. Houd dus de website in de gaten: Www.oranjeverenigingputten.nl